שרונה דושינסקי

הפרויקט המיוחד הוא בניית ביתי בארץ. לפרויקט שמורה פינה חמה בלבי. בניתי אותו בשלט רחוק בזמן שהותי באנגליה ומימשתי דרכו את כל חלומותיי. ביתי הוא מי שאני באמת. שרונה משתפת באהבתה לסגנון הקלאסי , ובמה הייתה עוסקת אם לא בעיצוב פנים.


המקום שבו הכל התחיל 

חייתי מס׳ שנים בלונדון, מעוז התרבות, העיצוב והארכיטקטורה. שם למדתי את לימודי עיצוב הפנים. במהלך שהותי סיירתי במוזיאונים, טירות וארמונות ולמדתי היטב על סגנונות שונים בעיצוב- שאבתי השראה רבה מתוך הסגנון הקלאסי.

המיוחד ביותר

הפרוייקט המיוחד הוא בניית ביתי בארץ. לפרוייקט שמורה פינה חמה בליבי. בניתי אותו בשלט רחוק בזמן שהותי באנגליה ומימשתי דרכו את כל חלומותי. ביתי הוא מי שאני באמת.

הסגנון הקלאסי השפיע עלי ובחרתי ליישם את הסגנון בביתי תוך שילוב שלו עם נגיעות ארצישראליות. את החומרים והמוצרים המקומיים שילבתי עם הריהוט שהבאתי מחו״ל- עבודות הנגרות, התאורה הקלאסית, בריקים עתיקים מפירוק ופריטי העיצוב השונים, כולם קלאסיים מאוד. השילוב בין אריחי בטון אותנטיים מבתים ישנים המזכירים את ת״א של פעם, בחדרים הרטובים ובין הסגנון הקלאסי יצר שילוב בין תרבויות שונות וזמנים שונים שסייעו לי לעצב את ביתי ולהגיע למוצר המוגמר.

פרוייקט בהוד השרון. דלת כניסה מעוצבת דגם פירנצה-רב-בריח. צילום: חיה גולד

פרוייקט בהוד השרון. דלת כניסה מעוצבת דגם פירנצה-רב-בריח. צילום: חיה גולד 

המורכב ביותר

דירת קבלן שנרכשה על ידי משפחה מקסימה. אני נכנסתי לתמונה בעת בחירת החומרים כדי לייעץ ולפתח את החשיבה העיצובית לגבי החדרים הרטובים, חדרי הילדים, והמסדרון הצר, הארוך והאפל המוביל לחלל המגורים. צד אחד של המסדרון החלטתי לחפות בבריקים עתיקים מפירוק למרות החשש להצרת המסדרון, הארתי את המעבר על ידי בחירה בבריקים בגוונים בהירים ואת הקיר המקביל קישטתי בגופי תאורה צמודי קיר, כך שהתקבל מעבר נעים, אסתטי ומרווח. פתרון נוסף נמצא בחלל הסלון כאשר לא נמצא קיר להשעין עליו את מכשיר הטלוויזיה. כדי להתגבר על הבעיה תוכנן אי במטבח שמצידו האחד הטלוויזיה נשענת עליו ומהצד השני אי במטבח המשמש פתרון אחסון ומקומות ישיבה. דירת קבלן יכולה להפוך לדירת מגורים נעימה ומעוצבת גם אם הסטנדרט הקבלני הוא לא תמיד לשביעות רצון הדייר.

מקורות השראה

אני מאוד אוהבת להיכנס לאתרים של חנויות הלבשת הבית והעיצוב על מנת להתעדכן ולראות מה חדש באותן החנויות שאותן אני נוהגת לפקוד לעיתים תכופות. אני נוסעת לירידים ותערוכות באירופה בכלל ובלונדון בפרט. ניהנת לקרוא ספרות מתחום האדריכלות והעיצוב.

פרוייקט עיצוב מיוחד בסלון הבית

איך בונים סיפור?

כל פרויקט מתחיל ממפגש עם אנשים, משפחה ולכל משפחה הסיפור שלה. איך חודרים לשם? איך מתחילים לרקום את הסיפור של הבית? דבר ראשון חשוב לי להבין האם מדובר בבנייה חדשה, בשיפוץ דירה קיימת או רק בהלבשתה. חשוב לי להכיר את הלקוחות שיושבים מולי ולהבין מה הרצונות שלהם, מה הצרכים שלהם, מה הם היו רוצים לממש. כמו כן, להבין מה התקציב שעומד לרשותם לפרויקט, על מנת להתאים את התהליך לתקציב. ולאחר סיור בבית הלקוח, או מעבר על התוכניות והבנת הצרכים המדויקים יוצרים תכנית משותפת שתשלב ותכלול את כל המרכיבים הנ"ל.

דוגמה למדרגות בבית מעוצב
דוגמה לחדר ילדים מעוצב על ידי שרונה
השראה לחדר ילדים מעוצב על ידי שרונה

אם לא היית מעצבת?

אם לא הייתי מעצבת, אני מניחה שהייתי ממשיכה לעסוק בתחום הכלכלה והבנקאות, עולם שממנו יצאתי לאחר 14 שנות עבודה. אני בעלת תואר ראשון בכלכלה ובמנהל עסקים ותואר שני במשפטים, תחומים שונים לגמרי מתחום העיסוק שלי כיום.

על איזה צבע בשום אופן לא תוותרי? 

הצבעים החמים, על כל גווניהם עם נגיעות צבע במוצרים שקיימים בבית, דוגמת פירות צבעוניים, כלי מטבח, ספרים עם כריכות בעלות צבע. גם את גווני האפור אני מאוד אוהבת. כך שהרקע הכללי יהיה רגוע והצבעוניות תיכנס לחללים השונים באופן הטבעי.

הצבעים עליהם שרונה לא תוותר
דוגמה לסלון הבית
פרוייקט בית בתל מונד. צילום חיה גולד

פרוייקט בית בתל מונד. צילום חיה גולד

ולקינוח: איזה משקל את מעניקה לדלתות הפנים בעיצוב שלך?

דלתות הפנים הם חלק אינטגרלי מהעיצוב של הבית, בהחלט חשוב לי לשלב את הדלתות עם הסגנון הקיים בבית, ובכך לתת התייחסות לסגנון הידית, לשלב זכוכית סבתא מחורצת ועוד.

איזו דלת כניסה של רב-בריח היית משלבת אצלך בבית?

הדלת שמותקנת אצלי בבית היא דלת רב-בריח מעוצבת עם שילוב של זכוכית סבתא. אוהבת מאוד שילוב של חומרים וסגנונות ולכן הפלדה והזכוכית עם צבע שמנתי של הדלת מרמז על האקלקטיות שבביתי. 

דלת כניסה של רב-בריח לשילוב בפרויקטים המיוחדים
שרונה דושינסקי מעצבת ומלבישה בתים

לעמוד של שרונה דושינסקי – עיצוב פנים והלבשת הבית הכנסו 

צילום פרוייקטים : חיה גולד