עיצוב עונתי? כך תשנו את עיצוב ביתכם בהתאם לעונה

כך תהפכו את הבית הפרטי מעודכן ותואם את הלך הרוח העונתי הסתיו פותח את עונת ההתכנסות. השקיעה המוקדמת גורמת לנו להיכנס הביתה, ואנחנו מבקשים להפוך את ארבע הקירות לקן משפחתי וחם.


הסתיו פותח את עונת ההתכנסות. השקיעה המוקדמת גורמת לנו להיכנס הביתה, ואנחנו מבקשים להפוך את ארבע הקירות לקן משפחתי וחם.

האמת שלכל עונה, קיץ, חורף, סתיו, אביב, פלטת הגוונים והמרקמים המאפיינים אותה. האביב מקדם בברכה צבעוניות פרחונית, מתוקה וריחנית, הקיץ מאופיין בצבעוניות קלילה מאוד, במרקמים שקופים היוצרים מראה מאוורר, הסתיו מזוהה עם צבעי השלכת והאדמה והחורף הוא מלך הגוונים החמים והעמוקים – בורדו, חום, אפורים ושחורים, המגיעים במרקמים בעלי נוכחות, גסים ונעימים למגע. החומרים החורפיים יהיו לרוב חומרים שיוצרים חמימות – בדים צמריים, קטיפות או אריגים.

לפי הכתוב כאן למעלה, ניתן לחשוב שכדי להיות מעודכנים, חייבים להחליף את תחולת הבית כולה, אחת לעונה, אך למעשה לא כך הדבר. ובעניין הזה יש לנו מקבץ טיפים עיצוביים שיסייעו לכם מאוד:

עיצוב עונתי – כורסה סתווית רב-בריח

צילום: shutterstock

את פרטי הבסיס לא משנים לעיתים תכופות ולכן עליהם – מערכת ישיבה, דלת כניסה, דלתות פנים, שולחן אוכל ודומים נוספים, להיות נייטרליים ככל הניתן.

פרטי ריהוט ודלת כניסה מבית רב-בריח, בגוונים נייטרליים המאפשרים לשלב בתוכם מגוון אביזרים עונתיים. דגם ונציה. מיה ורונית עיצוב פנים והום סטיילינג. צלמת: שירן כרמל

פרטי ריהוט ודלת כניסה מבית רב-בריח, בגוונים נייטרליים המאפשרים לשלב בתוכם מגוון אביזרים עונתיים. דגם ונציה. מיה ורונית עיצוב פנים והום סטיילינג. צלמת: שירן כרמל

  • מי שיסייע לשמור על עדכון עונתי הם פריטי האבזור המשלים. למשל: אם יש לכם מספר כריות נוי שזרוקות בחן על הספה בסלון, דאגו לקפוץ לנחלת בנימין או לאחד מבתי הטקסטיל הרבים דוגמת רנבי, אורית טראוב, שכטר, נוסבאום וטובים אחרים, ובחרו לכם בדים מהם יתפרו לכם ציפיות לכריות. גם אם הבד שבחרתם יקר, מדובר בציפית לכרית שדורשת מעט מאוד חומר, כך שהפריט הסופי לא יקרע לכם את הכיס, ולעומת זאת, התוצאה תהיה מיליון דולר. ניתן להזמין ציפיות מאותו הבד או דווקא לשלב ולערבב מגוון בדים, הדפסים ומרקמים שונים. באביב יהיו אלו ציפיות בטונים של סגול לילך, וורדרדים וצהבהבים ובחורף תייצרו לעצמכם סט ציפיות המשלבות קטיפה בגווני יין וירוק בקבקוק, אריגים עם דוגמאות גיאומטריות המייצרים אווירה חמימה ועוד. בתום העונה המסוימת, שלחו את הציפיות לניקוי יבש ואחסנו אותן עד הפעם הבאה, כך אחת למספר חודשים מראה חלל המגורים שלכם יתרענן וייראה מחודש

שילוב כריות בדוגמאות גיאומטריות ייסייעו ביצירת אווירה חמימה– רב-בריח

שילוב כריות בדוגמאות גיאומטריות ייסייעו ביצירת אווירה חמימה. מתוך קולקציית חורף 2018 של אנדרו מרטין, להשיג באורית טראוב

מקבץ כריות יכול לבדו ליצור אווירה רעננה ומחודשת– רב-בריח

 מקבץ כריות יכול לבדו ליצור אווירה רעננה ומחודשת. מתוך קולקציית חורף 2018 של אנדרו מרטין, להשיג באורית טראוב

4. מתוך קולקציית חורף 2018 של אנדרו מרטין– רב-בריח

מתוך קולקציית חורף 2018 של אנדרו מרטין, להשיג באורית טראוב

שימוש בבדי קטיפה ובצבעוניות עמוקה – רב-בריח

שימוש בבדי קטיפה ובצבעוניות עמוקה ייסייעו ביצירת האווירה החורפית. להשיג באורית טראוב

  • חוץ מכריות, כדאי להשקיע בפריטים נוספים כמו סידורי פרחים מלאכותיים. קיימים היום פרחים וצמחיה מלאכותיים שמחקים באופן הקרוב ביותר למושלם, את המציאות. אגרטל עם סידור פרחים במרכז הסלון או על שולחן האוכל יהיה בגדר תוספת אפופת שיק, קלה לתחזוקה.

מקבץ פריטים בצבעוניות חורפית – רב-בריח

מקבץ פריטים בצבעוניות חורפית. זר הפרחים הלבן מתאים לאווירה החורפית במקרה הזה, וזאת משום שהוא מקבל איזון מצד האלמנטים החורפיים כמו כורסת העור ומנורת הנחושת, אך אם אתם מחליטים לשלב צמחיה, חשוב לוודא שהמסר העונתי יעבור. בית העיצוב דליה ארמוני. צילום: שי אדם

נרות גם הם פריט שיסייע ליצור אווירה. גם כשמדובר בנרות ניתן לשלב נרות בגוונים שונים לעונות השונות.

גוונים מטאליים הם מהגוונים הטרנדיים ביותר בחורף 2018– רב-בריח

גוונים מטאליים הם מהגוונים הטרנדיים ביותר בחורף 2018. בית העיצוב דליה ארמוני. צילום: שי אדם

  • וטיפ בנוגע לצבע הקיר – לצבע קיימת משמעות רבה ביצירת אווירה, אך היות ואתם לא הולכים לשנות בכל עונה את צבעי הבית וגם מאוד לא מומלץ להתפרע עם שימוש יתר בצבעוניות שאינה נייטרלית, בחרו קטע קיר אחד בבית, זה יכול להיות קיר צר במבואה, עמוד קורה במרכז הבית או קטע קיר צר בסלון והפכו אותו לקיר כח, אותו תצבעו בגוון עונתי. בחורף יהיו אלו גוונים עמוקים, כהים בעוד באביב תוכלו לצבוע את קטע הקיר בגוון משמח וקליל בהרבה או לחלופין תוכלו לשלב טפט אופנתי.

שימוש בצבעוניות עונתית לקירות צריכה להיעשות בגבול – רב-בריח

 שימוש בצבעוניות עונתית לקירות צריכה להיעשות בגבול, על קטע קיר צר בחלל הביתי. התמונה באדיבות בית הטקסטיל אורית טראוב

  • גולת הכותרת של כל חורף היא הקמין. אין כמו קמין כדי לייצר אווירה חמימה, תרתי משמע, הן ברמה העיצובית והן בעוצמת החום שהוא מפיץ. הקמין מרהיב ביופיו, מכניס לחלל מנות גדושות ביותר של אווירה. הקמין שבחרנו לשלב כאן הוא קמין של חברת גודין הצרפתית המיובא לארץ על ידי א. ברפמן. מדובר בקמין גז איכותי ביותר המשולב בתוך הקיר, אך גם מחירו בהתאם. מי שמבקש את מראה הקמין אך לא רוצה להפרד מאלפים רבים של שקלים, יוכל למצא ברשתות השיווק תנורי חימום שעוצבו במראה של קמין עצים. לפחות מבחינת המראה והאווירה, תיהנו מקמין ביתי במחיר נגיש.

קמין גז משולב בקיר חלל המגורים – רב-בריח

קמין גז משולב בקיר חלל המגורים. א. ברפמן

חורף חמים ונעים

לקטלוג דלתות פנים