ליז לוטן

"החיבור הראשון עם המשפחה נבנה על בסיס רגש וחיבור דרך הלב, שפת הגוף והאינטואיציה. כשנוצר החיבור האמיתי אנחנו בונים יחד את בית החלומות שלהם. "


קצת על עצמך

עוד בילדותי יצירה ואומנות בכלל, רהיטים ובתים בפרט היוו חלק בלתי נפרד עבורי כאפיק לביטוי אישי ומקור להנאה גדולה. בגיל מאוחר יותר למדתי אדריכלות ועיצוב פנים- ייעצתי, תכננתי ועיצבתי בתים של חברים רבים ובני משפחה. במקביל עבדתי כשכירה במשרד לאדריכלות כ-5 שנים. אני עוסקת בתחום כ-10 שנים, מתוכם 5 שנים עצמאית, עם התמחות בבנייה פרטית של דירות ובתים פרטיים, בנייה רוויה, תכנון משרדים, גני ילדים וחדרי כושר.

פרויקט מיוחד ביותר 

כעצמאית קשה לבחור פרויקט מיוחד, אני מרגישה שכל פרויקט שיצרתי ו"ילדתי" אותו יחד עם הלקוחות מקבלת השטח ועד הלבשת הבית הוא פרויקט מיוחד. ראית פעם אמא שצריכה לבחור ילד מיוחד? אני יכולה רק להעיד על פרויקט יוצא דופן עבורי והוא בניית הבית של החברה הכי טובה שלי, לפרויקט זה שמורה פינה חמה בליבי- הייתי מעורבת מבחירת המגרש עד פריקת הארגזים.

דלת הכניסה בשילוב חיתוכי לייזר בחיתוכים גאומטריים ושילוב זכוכית- ליז אוהבת לשלב בעבודות שלה את הצבע השחור שמדר אלגנטיות ועוצמה. דגם קיוטו לייט של רב-בריח

מקורות השראה

ההשראה עצמה מגיעה מכל דבר מחיי היום יום שלי- מגזין, תערוכה או משהו בלתי מודע כמו חלום שחלמתי ואני מתעוררת ישר למחשב. אין משהו ספציפי שמניע את גלגלי היצירתיות אבל, בכל פרויקט אני משתדלת לפתח את הייחודיות שלו לפי הרצונות והצרכים של המשפחה. אני משתדלת לא להגשים רק את החלום שלי, אלא בעיקר את החלום של הלקוח.

איך נוצר סיפור?

כל פרויקט מתחיל ממפגש עם אנשים, משפחה ולכל משפחה הסיפור שלהם. איך חודרים לשם? איך מתחילים לרקום את הסיפור של הבית? ובאיזה תקציב אנחנו עובדים? אני מאמינה שלכל סיפור של משפחה יש סוף טוב.

החיבור הראשון עם המשפחה נבנה על בסיס רגש וחיבור דרך הלב, שפת הגוף והאינטואיציה. כשנוצר החיבור האמיתי אנחנו בונים יחד את בית החלומות שלהם.

עניין של סגנון

סגנון הוא דבר מתפתח, לא קמים יום אחד ואומרים –"זה הסגנון שלי". הסגנון נבנה במהלך השנים  ומדייקים אותו. הסגנון שלי משתנה עפ"י צורכי הלקוח משום, שהפרקטיות חשובה לי מאוד. החללים שאני מתכננת הם פונקציונליים תמיד ונוחים לשימוש יום-יומי. אני דואגת לרענן את עצמי בתערוכות, בקשרים עם ספקים, מודעת לכל שינוי, טרנד ותנודת מחירים בענף.

לרוב דלתות פנים הן יהיו חלקות ובגימור צבע בתנור. חושב לציין כי דלתות פנים, הן חלק מרכזי ואסור להתפשר על איכות בתחום זה.

אם לא היית אדריכלית

הייתי בוחרת להיות מעצבת גרפית או צלמת.

על איזה צבע לא תוותרי בשום אופן?

אני מאוד אוהבת לשלב את הצבע השחור משום שהוא משדר אלגנטיות ועוצמה בנוסף, לתת נגיעות של גוונים חמים. יחד עם זאת, כפי שכבר ציינתי, סגנון זה דבר דינמי, תכננתי ועיצבתי פרויקטים יוצאי דופן בצבעם.

איזה משקל יש לדלתות הפנים בעיצוב שלך, האם הן רקע שנטמע בחלל או שהן מקבלות מקום מרכזי יותר?

בכל בית ממוצע מתקינים 10-8 דלתות פנים. אני אוהבת לבחור אותן בגוון הקיר, להבליט אותן פחות כדי שישתלבו בחלל. לרוב הן יהיו חלקות ובגימור צבע בתנור. חשוב לציין כי דלתות פנים הן חלק מרכזי ואסור להתפשר על איכות בתחום זה.

מה מסמלת בעינייך דלת הכניסה לפרויקט, האם היא תרמוז על הסגנון העיצובי של חללי הפנים, או שהיא תספר סיפור אחר שמנותק ממנו?

בעייני, דלת הכניסה צריכה להיות מרשימה ומשלימה את העיצוב של חללי הפנים. זה הכניסה של הבית, הפנים של הבית וחייב לתת לה מקום משמעותי בעיצוב.

 ולקינוח: איזו דלת של רב-בריח היית משלבת אצלך בבית?

הייתי בוחרת את דגם יפו בצבע שחור.

מה הפך את דלת קיוטו לייט לבחירה שלך בפרויקט?

לדעתי הדלת מתאימה במראה לאלמנטים מברזל שחור ומשלימה את חלל הפנים.

צילום: עינת דקל צילום אדריכלות