טוטאל לוק

יצירת הקשרים בין חלקי הבית השונים באמצעות חומר, צבע וטקסטורה יוצרים זרימה הרמונית ומראה נעים לעין


יצירת הקשרים בין חלקי הבית השונים באמצעות חומר, צבע וטקסטורה יוצרים זרימה הרמונית ומראה נעים לעין

החתירה ליצירת הרמוניה ואיזון היא מרכיב מרכזי בעיצוב פנים. לא בכדי המונח הרמוניה שב וחוזר בכל כתבה עיצובית. אז למי ולמה היא חשובה כל כך?

העולם המודרני מוצף גירויים ורעשים בכל התחומים, רעש צבעוני, חומרי או צורני. רעשים אלה יוצרים חוסר שקט שלעיתים ייתבטא במתח ולעיתים סתם יגרום לעצבנות מיותרת המקשים בסופו של דבר על התפקוד ופוגעים באיכות החיים. יצירת הרמוניה ואיזון הם למעשה יצירת סדר  חושי המאפשר שקט וזרימה נכונה, כזאת שנעימה לעין ולא פחות חשוב, גם לנפש. עיצוב הרמוני משמעו יצירת שפה אחידה העוברת כחוט השני בין חלקי הבית השונים וזאת מבלי ליצור עומס מיותר הנובע מחזרתיות. נגיעות מדודות של צבע וחומר בחלל יכולות ליצור את הזרימה. התוצאה? חלל נעים ומזמין לשהות.

בתחום פריטי הריהוט למשל – אפשר לראות את מגמת חיפויי הפורניר שמאפשרת לחפות את חזית המטבח ואת שידת הטלוויזיה בפורניר זהה או לפחות כזה הבא מאותה המשפחה. מדרגות מחופות עץ יהוו המשך לבוצ'ר המטבח שעשוי מאותו סוג עץ,  מדפי עץ בסוויטת השינה העשויים עץ יצרו דיאלוג הרמוני, מהודק עם ארון האמבט והרצפה העשויים בגוון כמעט זהה מאותה משפחת חומרים ועוד.

צבעוניות מטאלית יוצרת קישור בין רגלי השולחנות לכריות מערכת הישיבה. דליה ארמוני

 

כשמדובר בקיר כוח, שהינו קיר או חלק מקיר, המעוצב באופן קונספטואלי ומהווה מוקד תשומת הלב בחלל, ניתן ליצור את החיבור המבוקש  למשל, על ידי חיבור באמצעות כריות הנוי שעל הספה. אם קיר הכח צבוע או מחופה בצבעי אקווה, מספיק שעל הספה יהיו כריות שבתוכן נגיעות קלות של הגוון  כדי לייצר את ההקשר והשפה שאנו מעוניינים ליצור. 

בין אם מדובר בכריות, וילונות או ריפוד, טקסטיל הוא דרך נפלאה להוסיף חום ואופי לחלל תוך יצירת חיבור משלים וזרימה בין חלקיו השונים.

 

הגוון הזהוב עובר כחוט השני בין שולחן הסלון, כרית הנוי, המזנון והתמונה שמעליו. ANTHOLOGY מבית TRAUB

שימוש בבד הוילון לכרית נוי יוצר 'שיחה' וחיבור בחלל. CAMANGO מבית TRAUB

 

גם לבחירת הדלתות בבית השלכות על הזרימה ההרמונית בחלל וכדאי להקדיש מחשבה לחיבור בין דלתות הכניסה לבין דלתות הפנים. בשורת ה'טוטל לוק' שמביאה עמה רב-בריח מבקשת לקדם שפה עיצובית אחידה באמצעות דלתות כניסה ופנים ליצירת מראה משלים בעל קו מחבר.

דלתות הכניסה של רב-בריח מציגות מבחר רב של פיתוחים, בצבעים, בסגנונות של סורגים, שילוב של זכוכיות,  חיפויים שונים ומבחר ידיות שמשלימות את המראה הכללי. מבחר רב ומגוון זה אינו נעצר בסף הבית אלא ממשיך אל דלתות הפנים. מעבר לפן הפרקטי המאפשר לבחור את דלתות הכניסה והפנים תחת אותה קורת גג הרי שמבחינה עיצובית היכולת ליצור המשכיות מדויקת כזו השומרת על התאמת הגוונים, הטונים, הפרופורציות והחומריות של שני סוגי הדלתות, מעניקה יתרון ברור ביצירת קו הרמוני. היתרונות של רב-בריח כחברה ישראלית איתנה, הפועלת בשוק המקומי מעל 45 שנה מאפשרים לישון בשקט בידיעה שהדלתות שמביאות איתן את בשורת הטוטאל לוק, אינן רק דקורטיביות אלא גם בטוחות ואיכותיות, עם גב חזק של תעשייה מקומית וותיקה, המתמחה בתחומה.

דיירי הבית שחיפשו מראה כפרי שילבו דלת כניסה בשילוב זכוכית סבתא לכניסה. הבית של עידה

הבחירה בצבע השחור כשולט החל מדלת הכניסה ודלתות הפנים בדירה, ועד לאקססוריז הקטנים ביותר. אדרכילית: דורית רגב צילום: ניצן הפנר. לצפייה בדגם TOP צבע לחץ כאן

השילוב של עץ, שחור, ולבן מרגיש כמו קו אחיד ומשלים ביצירה. אדרכילית: דורית רגב צילום: ניצן הפנר

 

דלת פנים נחשבת היום כפריט עיצוב בבית. ולכן נכנסו עד הפריטים הקטנים והחשובים של בחירת ידיות וזכוכיות מגוונות. דלת פנים בשילוב זכוכית סבתא. אדריכל: ירון אלדד צילום: עומרי אמסלם

לצפייה בדלתות פנים בשילוב זכוכית לחץ כאן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

השילובים באים לידי ביטוי בצבעוניות, סורגים, ידיות חירוצים זכוכיות ועוד. למראה טוטל לוק