דלת הכניסה בראי הפנג שוואי

לדלת הכניסה חשיבות רבה על פי תפיסת הפאנג שואי שכן דרכה חודרת אנרגיית החיים, הצ'י, אל תוך הבית. ברמה הרוחנית הדלת מסמלת מעבר אנרגטי, והיא הפתח דרכו הבית נושם את הרוח ואת אנרגיית החיים שלו.


גאיה אריאל  Human Design  מומחית לפנג שוואי וטיהור המרחב שמחה להסביר כמה נקודות בנוגע לדלת הכניסה ולפנג שוואי תוך שהיא מדגישה שיש להשתמש בפנג שוואי בצורה פרקטית ולא מפחידה. לכל מצב יש תיקון  ואפשרות איזון הנעשית במקום על ידי ייעוץ מתאים. על פי אריאל בהסתמך על חוקי הפאנג שואי הכניסה כולה, לרבות דלת הכניסה היא המראה שלנו. אם בכל פעם שאנחנו נכנסים הביתה יש קשיים ומשהו חוסם זוהי מראה למגבלות בחיים ולכן חשוב שהדלת תיפתח בקלות, שלא יהיה משהו שיפריע לה להיפתח כמו ארונית או נעליים, ותתאפשר חווית כניסה חלקה ונעימה.

ירון אלדד אדריכל דגם אוקספורד רב-בריח דלתות

אדריכלות: ירון אלדד צילום: עומרי אמסלם. לצפייה בדגם אוקספורד לחץ כאן

אריאל שבדיוק עברה דירה נותנת דוגמא: בביתה החדש יש קיר מול דלת הכניסה, מה שקורה בהרבה בתים. האידיאלי ביותר מבחינת הפאנג שואי יהיה לתלות על הקיר החוסם תמונה עם פרספקטיבה של עומק (לא מראה כמובן כי מראה משליכה את האנרגיה החוצה) תמונה עם פרספקטיבה של עומק שמצמצם את חוויית החסימה. אריאל פתרה את הקושי על ידי תליה מהתקרה של אלמנט ארוך ויפה שלא מפריע לעבור אבל מפנה את תשומת לב מהקיר כך שלא שמים אליו לב כשנכנסים. הסחת הדעת היא מסבירה מסייעת, שכן אין בתים מושלמים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא -41-1024x683.jpg

סטודיו קריאטיבה. לצפייה בדלת לימסול לחץ כאן

אריאל מוסיפה שדלת הכניסה צריכה להיפתח כלפי פנים, ויפה שתהיה גדולה ומיוחדת יותר מדלתות הפנים אולם היא מדגישה שגודלה של דלת הכניסה צריך להתאים למראה ולממדיו של הבית כך שתאפשר זרימה חופשית של אנרגיה אל תוך הבית. כאמור האזור המוביל אל דלת הכניסה והגישה אליה חשוב שיהיה מסודר ולא מבולגן גם בפנים וגם בחוץ. אריאל מדגישה את חשיבות שלט עם שם המשפחה על דלת הכניסה, מה שמזמין את האנרגיה אלינו הביתה.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא .-1024x650.jpg

 אדרכילות: שרונה דושינסקי צילום: חיה גולד. לצפייה בדגם פירנצה לחץ כאן

החומר והצבע מהם רצוי שתהיה עשויה הדלת תלויים מאוד בבית הספציפי ובמפה שלו וגם כאן רצוי יעוץ מקדים.

וכמה NO NO : מוטב שדלת הכניסה לא תמוקם מול שירותים אך אם זהו מצב נתון יש להסיח את הדעת והעין לכיוון אחר ולשמור את דלת השירותים תמיד סגורה. אם מדובר בנישה רצוי לתלות וילון חרוזים או עציץ. במקרה ויש מראה רחבת ממדים שלא ניתן להוריד אז פשוט תולים עליה בד יפה או מסתירים אותה על ידי עציץ גדול שיטשטש את נוכחותה.

מפת הפאנג שואי מציגה את האלמנטים הדורשים התייחסות ליצירת איזון במרחב

מפת הפאנג שואי מציגה את האלמנטים הדורשים התייחסות ליצירת איזון במרחב

פעמוני רוח יוצרים צלילים המאפשרים תיקון במידת הצורך ובכל מקרה מכניסים חן רב ועידון לכניסת הבית

פעמוני רוח יוצרים צלילים המאפשרים תיקון במידת הצורך ובכל מקרה מכניסים חן רב ועידון לכניסת הבית

פסל צפרדע אוחזת במטבעות אי צינג עבור שפע בבית.

פסל צפרדע אוחזת במטבעות אי צינג עבור שפע בבית.

דלתות פנים מסדרת טופ של רב-בריח

אדריכל: אד ירון אלדד צלם: עומרי אמסלם

דלתות פנים עמידות במים מסדרת טופ. גם לצבעים וגם לנעילה המגנטית של הדלת יש משמעות לאווירה ועידון שבבית או במשרד.

לצפייה בדלתות הפנים מסדרת TOP לחץ כאן