אורי גנון

ההשראה נמצאת בכל מקום סביבנו ובמקומות הכי שיגרתיים ובאנליים כמו בדוכן פרות בשוק, בחנות פרחים, בבית מלאכה לייצור חלקיי מתכת או בשדה נוריות שמבחינים בו בנסיעה החשיבה היצירתית נובעת אצלי דווקא כתוצאה מבעיות או ממגבלות.


המקום שבו הכל התחיל

את הניסיון המשמעותי ביותר  קיבלתי במשרד יסקי סיוון בו עבדתי בשנים הראשונות לאחר סיום לימודיי. השתלבתי בצוות שתכנן את קניון עזריאלי והייתי שותפה לתהליך תכנון ארוך ומורכב.

עבודה במשרד גדול חשפה אותי לצורת עבודה מסודרת, עם שיטות עבודה מסודרות ומאורגנות והיווה לי בסיס מצויין לעבודתי כעצמאית כיום.

המיוחד ביותר

יש לי הרבה פרויקטים מיוחדים כך שקשה לבחור אך אם בכל זאת אני נדרשת להחליט אומר כי יש פרויקט מסויים בו פנה אליי בחור צעיר ממרכז הארץ לתכנון בית פרטי ישן  בו נדרש מהפך רציני. הבית פורק לגמריי והוחלפו בו כל המערכות וכל האלמנטים. מה שהפך אותו מיוחד עבורי זה החופש התכנוני והעיצובי הכמעט מוחלט שקיבלתי מהלקוח כך שלמעה הרגשתי שאני מתכננת עבור עצמי. ולכן אני כל כך מחוברת לבחירות שעשיתי ואני מאוד אוהבת את התוצאה הסופית

מקורות השראה

ההשראה נמצאת בכל מקום סביבנו ובמקומות הכי שיגרתיים ובאנליים כמו בדוכן פרות בשוק, בחנות פרחים, בבית מלאכה לייצור חלקיי מתכת או בשדה נוריות שמבחינים בו בנסיעה.

החשיבה היצירתית נובעת אצלי דווקא כתוצאה  מבעיות או ממגבלות. אני אוהבת "לפצח" את הסיטואציה שנראית בלתי אפשרית או בלתי פתירה ולמצוא פתרון יצירתי.

איך נוצר סיפור

תהליך תכנון מתחיל תמיד בהכרות מעמיקה של המשפחה. עם ההבנה של מי שעומד מולי, איזה סוג משפחה, איזה אופי של בית מתחיל להירקם הסיפור. ההקשבה היא הבסיס להכרות ולהבנת התהליך הנדרש. 

עניין של סגנון

כבר בתחילת דרכי כמעצבת היה ברור לי שהסגנון שלי הוא סגנון נקי וחם. אני מרבה להשתמש בחומרים מגוונים כמו ברזל, עץ ואבן עם העדפה על צורתם המקורית. שילוב של  טקסטורות שונות להעשרת העיצוב ושילוב של חפצים מיוחדים של בעלי הבית.

אם לא היית אדריכלית?

בשנתיים האחרונות אני מלמדת באוניברסיטה הפתוחה במסלול של עיצוב פנים.

גיליתי שאני מאוד אוהבת ללמד כך שזאת כנראה התשובה, אם לא הייתי מעצבת הייתי מורה/מרצה.

על איזה צבע בשום אופן לא תוותרי?

ירוק על כל גווניו. אני אוהבת את הצבע הירוק גם בגלל שהוא מוסיף לחלל אלמנט של טבע. מעבר לזה ירוק זה צבע אופטימי ושמח, במיוחד בשילוב עם צהוב

איזה משקל את מעניקה לדלתות הפנים בעיצוב שלך?

ההעדפה שלי היא שהדלתות יטמעו בקירות ויורגשו כמה שפחות כך שתמיד אבחר בגוונים בהירים המשתלבים עם צבע הקיר.

מה מסמלת עבורך דלת הכניסה בפרויקט?

דלת הכניסה היא הרמז הראשון למה שמחכה לנו מהעבר השני כך שבעיני היא צריכה להיות קשורה לסגנון העצובי הנבחר ולהיות חלק ממנו.

ולקינוח: איזו דלת כניסה של רב-בריח היית משלבת אצלך בבית?

דלת נווה צדק היא הדגם האהוב עליי בגלל העיצוב השקט והמוקפד שלה, עם נגיעות של רומנטיקה ונוסטלגיה.

קרדיט צילום: שירן כרמל

אורי גנון 

  • מקצוע: מעצבת פנים
  • תואר הנדסאית אדריכלות
  • מוסד לימודי: אורט טכניקום גבעתיים
  • שנות ניסיון בתחום: כ- 20

מוזמנים להכנס לעמוד הרשמי של אורי גנון www.origanon.co.il