דן ברש

"מתכנן בתים טוב צריך להיות מעודכן בתחומים רבים מאד ואין רשימה של אתרים או בלוגים שהם המתכון להישאר מעודכנים. "


ספר לנו קצת על עצמך?

אני עוסק בתחום העיצוב מעל 10 שנים, עם התמחות בבנייה פרטית של דירות ובתים פרטיים, וזה כולל גם דירות ובתים חדשים וגם שיפוצים כמובן.
בנוסף להשכלה בתחום העיצוב, אני בוגר תואר שני במנהל עסקים, כך שבנוסף לחזון ולפנטזיה העיצובית שבכל פרוייקט, אני מביא גם את ההבנה שמדובר עבור רוב האנשים בפרויקט הכי יקר שהם יבצעו כל חייהם ולכן, חשוב לשמור היטב על מסגרת התקציב. גם פרויקט של עיצוב צריך לנהל כמו כל פרויקט גדול אחר – מצד אחד יש רצונות, חלומות וחזון, ומצד שני יש ספקים, לוחות זמנים ודרישות תקציב שחשוב מאד לשמור עליהם- גם לטובת הצלחת הפרוייקט וגם עבור השקט הנפשי של הלקוחות.

מי פתח לך את הדלת לעולם העיצוב?

עולם העיצוב הוא חלק בלתי נפרד ממני מאז ומעולם. חוש האסטטיקה, ההקפדה והירידה לפרטי פרטים בכל תכנון והסיפוק להוביל משפחה משלב החלום לשלב המציאות, תוך שמירה על מסגרת התקציב, כל אלו הראו לי את הדלת והמסלול הברור לעולם התכנון והעיצוב.

דלת כניסה מעוצבת דגם בולוניה 

מה הדבר הראשון שאתה עושה כשאתה ניגש לתכנן פרוייקט חדש?

השלב הראשון בכל פרויקט הוא הבנת הצרכים של הלקוחות. חשוב מאד לא רק "לשמוע" את הלקוחות ודרישותיהם אלא גם להקשיב להם. צריך להקשיב קשב רב למה שהלקוחות אומרים וגם למה שהם לא אומרים. האתגר הוא לתפור עבורם דירה או בית שישרתו גם את החלומות והחזון שלהם, אבל גם יהלמו את היכולות התקציביים שלהם ויהיו קלים לתחזוקה.
בית פונקציונאלי שקל לתחזק אותו זה אתגר פשוט להפוך אותו ליפה ומרשים.
בית לא פונקציונאלי, ללא מקומות אחסון נוחים ושקשה לתחזק אותו, יהיה כמעט בלתי אפשרי לשמור עליו יפה לאורך שנים.

לאיזה מהפרוייקטים שלך שמורה פינה חמה אצלך בלב, ולמה?

כל פרויקט מביא איתו סיפור אחר, אתגר אחר, אנשים אחרים ורצונות אחרים.
כמו שלכל אחד מאיתנו מתאים בן זוג שונה, כך גם מתאים לנו בית שונה.
וכמו שאנחנו והמשפחה שלנו משתנים לאורך השנים, כך גם אותו הבית צריך לשנות את פניו ולהתאים את עצמו למשפחה המשתנה.
היות שאין פרויקט אחד דומה לשני, כל אחת מקבל בלב פינה חמה ומיוחדת משלו.

אם היית יכול לעשות הום סטיילינג לכל אדם בעולם, ותקציב לא היה מהווה בעיה  – מי היה הלקוח המאושר?

אם כבר אנחנו עוסקים בעיצוב ושיפוצים, אז הרשו לי להציע שיפוץ לשאלה-
לפי תפיסת העולם שלי תקציב לא מהווה בעיה להיפך, העדר תקציב מהווה בעיה.
בהעדר תקציב ברור זוגות רבים מגלים באמצע השיפוץ שהם בחריגה של 200% לעומת היכולות הכלכליות שלהם ואז לא מצליחים לסיים את הפרויקט וחיים שנים בבית לא גמור.
לעומת זאת, אם יוצאים לדרך עם הגדרת תקציב מסודרת וידועה, אז התקציב לא מהווה בעיה. הוא הופך לעובדה, בדיוק כמו המיקום הגאוגרפי הבית. ואז ניתן להתמודד איתו בתבונה וללא הפתעות מיותרות. ניהול פרויקט בגישה הזאת, תוך הקשבה לרצונות של הלקוחות, הם אלו שהופכים את הלקוחות למאושרים בתום הפרויקט.

 מהם האתרים/בלוגים האהובים עליך בתחום? איך אתה נשאר מעודן?

מתכנן בתים טוב צריך להיות מעודכן בתחומים רבים מאד ואין רשימה של אתרים או בלוגים שהם המתכון להישאר מעודכנים. יש רשימה אינסופית של תחומים בהם המתכנן צריך לשלוט ביד רמה:
שיטות בניה, סוגי איטום ובידוד, חומרי גמר, מערכות שמע, מערכות אזעקה וביטחון, סגנונות ריהוט, טכנולוגיות ועיצוב תאורה, סוגי צבעים ועוד ועוד ועוד…

כדי להישאר בחזית הטכנולוגיה ולחיות את השוק המתעדכן מדי יום נדרש עדכון על בסיס שוטף גם ע"י אתרים מהארץ ומעולם, השתתפות בתערוכות, עמידה בקשר רציף עם החברות המובילות בכל אחד מהתחומים שהזכרתי לעיל וכמובן, נוכחות פיסית וצמודה בשטח במהלך הבניה ולא רק בשלב התאורטי.

 ולקינוח: איזו דלת כניסה של רב-בריח היית משלב אצלך בבית?

הבית שלי מעוצב בסגנון כפרי. דגם פירנצה יסתדר איתו מצויין והוא בהחלט לא היחידי שיתאים.

אתם מוזמנים לבקר את דן בעמוד הפייסבוק: https://www.facebook.com/barash.dan?fref=ts